Vegetarisk månad

För några veckor sen avsluade jag min månad som vegetarian. Det var som jag redan sagt, väldigt intressant och kul att testa. Det var en lyckad månad och jag kan verkligen rekommendera det om man liksom vill testa på riktigt men inte riktigt vara veggie hela tiden. Man kommer inse något under den här månaden - även om det är att man verkligen älskar kött och aldrig kommer bli vegetarian så kanske man också inser att det finns vegetariska alternativ till väldigt mycket och att man ibland kan byta ut det mot köttet. För jag förstår att utmaningen ofta ligger i att man inte har inspiration till vegetariska rätter. Och det är ju helt naturligt om man hela ens matlagande liv har lagat maträtter med kött i så är det ju det man man. Men det går att ändra sig, och vissa saker är lättare att göra vegetariskt, och framför allt billigare i många lägen. Man måste bara tänka lite annorlunda och planera sina middagar lite extra i början. Så jag får lägga ut lite fler veggierecept. Under tiden kan ni gå in på min kära matigamanda.se som ofta lägger upp vegetariska, lättlagade recept!