Klimatkompensation

Vet inte hur insatta ni är i det här med klimatkompensation. Jag är egentligen inte alls särskilt insatt men har börjat känna mer och mer dåligt samvete varje gång jag flyger eftersom det kostar så himla mycket för miljön och CO2 utsläppen för en flygresa är väldig höga. 
 
När jag flyger hem från Nice, så släpper jag ut 770 kg CO2! Bara jag släpper ut det här, tänk då vad hela det flygplanet släpper ut och tänk sen alla tusen flygplan som lyfter från alla världens flygplatser varje dag. Shit! Så jag hittade en sida där man kan klimatkompensera. 154 kronor fick jag betala som kompensation för mitt utsläpp. Helt okej överkomligt ändå? Man kan ju bara räkna det som en del av flygresan, som att det är naturligt, som moms typ. Så ett tips till nästa flygresa om plånboken har råd! Kanske finns det bättre sidor för klimatkompensation också? Men tror den är sidan är pålitlig iaf!
 
 
 
Myclimate.org - här är sidan ifall ni vill läsa mer vad exakt kompensationen innebär. Den bidrar iaf till hållbarhet och minskad användnig av fossila bränseln, återskogning etc. 
 
Vi hörs snart! Maria
 
Jimmy

Bra att du påminde mig om det. Har gjort det tidigare men sedan har det fallit i glömska. De flesta i vårt land har råd med sdetta. Nu börjar vi igen så tack för påminnelsen.

Svar: Det var så lite! Det är ju ofta bara lite påminnelse man behöver för att göra en stor skillnad!
Maria Andersson